17 Ağustos 2013 Cumartesi
Google Glass’tan Geleceğin Reklam Modeli: Bakış Başına Ödeme
Şimdilik sınırlı bir kitlenin kullanımına sunulan Google Glass büyük bir ihtimalle önümüzdeki yıl satışa çıkacak. Henüz gerek uygulama gerek kullanıcı deneyimi bakımından emekleme döneminde olan Google‘ın bu akıllı gözlüğü, görünüşe göre teknoloji dünyasında olduğu kadar reklamcılıkta da köklü değişikliklere neden olacak.
2011 yılında ABD Patent Ofisi‘nin kapısını çalan Google, “Gaze Tracking System” (Bakış Takip Sistemi) başlığıyla yeni bir teknolojinin patentini geçtiğimiz günlerde almayı başardı. “Pay-per-gaze” yani bakış başına ödeme olarak adlandırabileceğimiz bu teknoloji, dosyada açıkça belirtilmese de Google Glass’ta kullanılacak yeni bir reklam modeline işaret ediyor.
Dosyada tıpkı Google Glass’ın özelliklerine sahip bir cihazdan bahsedilirken, kullanıcının bakışlarının takip eden ve görülen reklam sayısını algılayabilen bir sistem anlatılıyor. Yani bakış takip sistemine göre reklamlar Google Glass ile tam anlamıyla kullanıcının gözünün önüne getiriliyor.
Bu teknoloji şimdilik Google’ın iki tür reklam modelini kullanıcılara sunacağını gösteriyor. İlki yukarıda da bahsettiğimiz bakış başına ödeme, diğeri ise pay-per-emotion olarak ifade edilen kullanıcının göz bebeklerinin hareketiyle anlam kazanan bir reklam modeli. İkinci modele göre lezzetli bir yemek reklamını gören kullanıcının göz bebeklerinin büyümesi ilgi gösterdiği anlamına gelecek ve reklamveren daha fazla para ödemek zorunda kalacak.
Google’ın Google Glass’ta sunacağı bu reklam modelleri şüphesiz dev markaların yanı sıra yerel işletmeleri de cezbedecek. Daha da gelişecek artırılmış gerçeklik uygulamaları ile sanal reklam panolarını her yerde görmek mümkün olacak. Örneğin; bir restoran sahibi dükkanının camını Google Glass kullanıcılarının görebildiği bir menüye ya da fırsat bölümüne dönüştürebilecek.
Google Glass proje olarak ilk duyurulduğu günden bu yana insanlık açısından ne kadar verimli bir cihaz olacağı kadar reklamcılığı bambaşka bir boyuta taşıma potansiyeli de tartışılıyor. Zira kişinin gözüyle sürekli etkileşim içinde olan bu cihaz reklamcılar için mükemmel mecra özelliklerine sahip.
Her ne kadar tüketici ile reklam arasındaki mesafeyi neredeyse sıfıra indirmesiyle reklamcıların dört gözle beklediği bir cihaz olsa da Google Glass’ın kullanıcıyı savunmasız bırakan yapısı nedeniyle gelecekte sıklıkla eleştiriye maruz kalacağını söylemek mümkün. Nitekim bu durumu önceden gören Google, geçtiğimiz yaptığı açıklamada Google Glass deneyimini reklamlarla bozmayacaklarını ifade etmişti. Ancak gelirlerinin neredeyse tamamını reklamlardan elde eden Google’ın bu denli büyük bir fırsatı elinin tersiyle itmeyeceğini de göz önünde bulundurmak gerekiyor.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder